Software voor deurwaarders-
en incassokantoren

Veel gestelde vragen (FAQ)

Kunnen mijn huidige gegevens geconverteerd worden?

Uiteraard kan dat. Praclox beschikt over ruime ervaring in het converteren vanuit de meeste gangbare pakketten. 

Ondersteunt Otho meerdere vestigingen?

Otho ondersteunt meerdere vestigingen van een kantoor door middel van locatie codes. Hierbij worden de gegevens opgeslagen in een centrale database, er wordt dus ook een gecombineerde boekhouding bijgehouden. Indien u meer scheiding wenst is het ook mogelijk meerdere databases te gebruiken. In dat geval is het echter niet mogelijk om een gezamenlijke boekhouding te voeren of de SNG aansluiting te delen. Bij een kantoor met meerdere vestigingen ligt het gebruik van locatiecodes het meest voor de hand.

Hoe snel wordt maatwerk gerealiseerd?

Hier is moeilijk een eenduidig antwoord op te geven. Het hangt af van uw urgentie, onze drukte, en uiteraard al helemaal van de grootte van de aanpassing.
Er zijn voorbeelden bekend van klanten die iets aan ons vroegen omdat ze met een grote opdrachtgever in gesprek waren, en nog tijdens het gesprek terug gebeld werden dat de aanpassing al gerealiseerd was. Maar laten we eerlijk wezen: dat zijn uitzonderingen.
Normaliter heeft u uw aanpassingen binnen een aantal weken, waarna u ze kunt testen. Zijn ze naar tevredenheid, dan kan de aanpassing naar de live omgeving overgezet worden.

En wat nou als..

Mocht u op een bepaald moment besluiten dat de maatwerk-aanpak toch niet helemaal voor u geschikt is, dan bestaat de mogelijkheid om over te stappen naar ons OthoMatic product. De eenvoud van die overgang wordt sterk bepaald door de afwijking tussen uw software en de OthoMatic software. Bent u pas sinds kort klant, dan kan die impact klein zijn.
Mocht u twijfelen tussen OthoMatic en Otho, dan adviseren we u eerst met de OthoMatic aanpak te starten. Het loskoppelen daaruit heeft geen enkele impact, u zult daarna alleen geen periodieke updates meer ontvangen.

faq